Unieke verpakkingen werden ons usp

‘Iedere gek kan een webwinkel beginnen´. Wij zijn er het levende voorbeeld van. Tegenwoordig zijn er bijzonder veel mensen die alles online bestellen wat zij nodig hebben. Wij wilden inspelen op een bijzondere vraag binnen deze markt door billendoekjes aan te bieden voor mensen met kinderen. Het begon een beetje als een grappig idee toen een vriendin van ons bevallen was en zich beklaagde over het feit dat de grootverpakkingen met billendoekjes veel goedkoper waren dan een kleinere verpakking, maar het niet mogelijk was om de grootverpakkingen op een fatsoenlijke manier mee te nemen tijdens het doen van de boodschappen wanneer je ook een baby mee moet nemen. Dat bracht ons op het idee om hier een online dienst voor op te stellen. Maar we hadden een usp nodig, een reden waarom mensen bij ons zouden bestellen en een manier waarop mensen ons zouden herkennen. Hoe doe je dat wanneer je je richt op jonge ouders die alleen maar interesse hebben voor de inhoud van de verpakkingen? Juist, je zorgt ervoor dat de verpakkingen zelf een leuk extraatje vormen voor de ontvanger. De unieke verpakkingen werden ons eigen usp, terwijl we die niet eens zelf hoeven te maken, want we kunnen ze gewoon direct bestellen bij onze leverancier.

Aan de slag met verpakkingen

We zagen in dat de doelgroep van jonge ouders die billendoekjes nodig hebben voor jonge kinderen onder de 1 jaar een doelgroep is die het zwaar kan hebben. Korte en gebroken nachten, constante signalen en impulsen en weinig tijd om opmerkzaam te zijn voor andere dingen dan het kind. Daarom hebben we werk gestoken in de verpakkingen zelf. Gewoon door met de hand kleine tips op de verpakkingen te schrijven, door ze sterkte te wensen en ook door meer uitleg te geven over de billendoekjes die gebruikt kunnen worden. Zo hebben we een speciale aanbieding gemaakt voor houders van de doekjes, zodat de jonge ouders deze makkelijker met één hand kunnen pakken. Handig wanneer de andere hand druk is met het vasthouden van de beentjes zodat je baby niet door de poep heen gaat trappelen wanneer jij de doekjes niet uit de verpakkingen kunt krijgen. Ook hier hebben we gebruik gemaakt van de verpakkingen zelf, door het aanbod daarop te laten tekenen. De respons was overweldigend, vooral van de mensen die het leuk vonden dat er begrip was voor hen. Precies wat wij ook zouden willen wanneer wij iets online bestellen dat we echt nodig hebben om ons leven makkelijker te maken.

Een groeiend bedrijf

We wisten van onze kleine webwinkel een groeiend bedrijf te maken met een steeds grotere afzetmarkt. Enerzijds door ons usp verstandig in te zetten, anderzijds door na te denken welke andere producten een directe relatie hebben tot ons product. Zo zijn we geen voeding gaan verkopen, omdat dit een compleet andere markt is, maar zijn we ons gaan richten op de omkleedkussens die de jonge ouders nodig hebben, samen met een omtrek voor deze kussens die gewoon gewassen kunnen worden. Op dit moment zijn we in gesprek met een andere groothandel. We hopen binnen een aantal weken ook grootverpakkingen met luiers aan te kunnen bieden tegen aantrekkelijke prijzen, omdat we gezien hebben dat het lastig is om deze mee te nemen wanneer je boodschappen moet doen. Wanneer je de luiers gewoon via het internet kunt bestellen, wordt het makkelijker om boodschappen te doen én heb je zelfs plek in de auto en het wagentje om ook de baby mee te nemen. Wel zo praktisch wanneer je partner bijvoorbeeld moet werken, of niet mee kan!

Lees meer…

Reageren is niet mogelijk